Z pondělí fotky nejsou, pršelo a na mohylu jsme nedošli. Ukázalo se, že demokracie není příliš nakloněna vysokým cílům... Přestože prší, dá se jít na výlet bez deštníku a pláštěnky, zato s děravou botou.
Úterní návštěva Špilberku se obešla bez větších problém, menším jsme se nevyhli. Někteří lišáci strašili nic netušící poutníky, někdo lovil holuba k obědu, zažili jsme i neskrývanou touhu po dívkách, kyslíkový deficit vyřešený cigaretou, neobratnou zkoušku létání, atd.
- Okolí Špilberku -
- Dělám, že nejsem focen -
- Jakou čekám budoucnost -
- Přines vodu -
- Memento -
Středeční výlet byl k přehradě. No, výlet, hm, silné slovo. Po dvaceti minutách nářky na ujítou vzdálenost, neschůdný terén a tisíc dalších výmluv, proč to dál opravdu, ale opravdu nejde.
- Když ne tvář, aspoň... -
- Sucho -
- Filozof -
- Věštec -
- Děti -
Ve čtvrtek se mělo jít na prasata (zasvěcení ví), ale vlivem nepříznivého počasí a "povolávacího rozkazu" ze školy jsme museli zvolit tak náhradně náhradní plán až hanba mluvit. Dohromady jsme nikde nebyli, ale umíme zrychlit eskalátor a jet na něm bez dotyku noh, nedotknout se rukou stropu, přivábit policejní hlídku, nic si nekoupit v obchodním domě a tak nenápadně se vzdálit od vyučujícího, že musí trpět představou, že zůstal naprosto opuštěn.
- Brno pod úhlem 45 stupňů -
- Kolik je hodin? -
Díky všem co přišli.
V oba dny se sejdeme zase v 9 hodin na hlavňáku, vevnitř v hale.
St - v případě slušnýho počasí pojedeme na přehradu; jinak bude náhradní program.
Čt - jsou dvě varianty: prasata (viz Alexův nápad, http://www.ahojbrno.cz/brnensti-kanci ) nebo Stránská skála (Anetin návrh). Má-li někdo něco rozumnýho, napište to sem nebo to probereme zítra.
Jak už víte, z důvodů probíhajících maturit nebudeme mít (1.C) výuku po-čt.
V pondělí se sejdeme ve škole, sraz je v 8 hodin a následuje menší výlet do okolí - Mohyla míru.
V úterý se sejdeme v Brně, na hlavním nádraží ve vstupní hale, tentokrát ale v 9 hodin, program je vymyšlen, bude ale záviset na počasí.
Co se bude dít ve st a čt bude ještě upřesněno.
Jedná se o školní akci, místo výuky, docházka je tedy povinná úplně stejně jako na normální výuku.
Právě se na poradě rozhodlo, že třída 1.C bude mít ve dnech po 27. 5. - čt 30. 5. náhradní program, nebude výuka ve škole - probíhají maturity.
Jako dozor budu u vás já :-) - takže očekávám hojnou účast. Kam půjdeme, kdy a kde bude sraz a kdy rozchod zatím není stanoveno.
Sledujte blog a ukažte to rodičům...
Jsou maturity, takže ve čt a pá není výuka, máte náhradní sportovně-relaxační program. Ve čt je možnost volby mezi procházkou a sportovním dopolednem; v pá jdete na menší výlet v okolí přehrady.
Kdo si potřebuje něco ověřit/ujasnit, nechť kontaktuje spolužáky (já info z hlavy nevím).
Tak ať si to volno od školy pořádně užijete :-)
V pondělí 8.4. půjdeme opět na výstaviště BVV na autosalón, www.bvv.cz/autosalon-brno/.
Podrobnosti budou upřesněny, ale těšit se můžete už teď :-)
Minulý pátek jsme byli na výstavišti na elektro veletrhu Ampér. Následuje pár fotek...
Tématicky opravdu elektro :-)
V pátek 22. 3. jdeme na výstavu Amper, která se koná v Brně na Výstavišti (BVV Brno).
Info o výstavě: www.amper.cz/
Škole se nepodařilo zařídit vstup zdarma, vybíráme tedy 50 Kč na osobu.
Sejdeme se v 9 hodin před hlavním vchodem na výstavišti (před hlavní bránou), uděláme prezenci a půjdeme dovnitř; ukončení akce je naplánováno na 11:30, opět uděláme prezenci.
K výstavišti jede např. šalina č. 1 od Hlavního nádraží, směr Ečerova (pozor ať nejedete na druhou stranu); cílová zastávka se jmenuje Výstaviště - hlavní vstup. Jednička jezdí docela často, viz malý důkaz :-)
Nedávno jsem se ptal na počet dní v patnáctém století. Bohužel mou vinou došlo k chybě, mělo jít o století šestnácté.
Století má 100 roků a běžný rok má 365 dní (tehdy ještě přestupné roky nebyly zavedeny). Zhruba 1500 let platil tzv. Juliánský kalendář - cs.wikipedia.org/wiki/Juliánský_kalendář - ten ale nebyl přesný a postupem času docházelo k velkým odchylkám; proto byl zaveden nový kalendář, Gregoriánský - cs.wikipedia.org/wiki/Gregoriánský_kalendář - který zavádí pravidelné přestupné roky.
Aby došlo "ke srovnání", vynechalo se v roce 1582 deset dní; po čtvrtku 4. října následoval pátek 15. října. Deset dní tedy "zmizelo" (viz cs.wikipedia.org/wiki/Přestupný_rok).
Pokud budeme uvažovat situaci, že šestnácté století začalo 1. 1. 1501 a končí 31. 12. 1600 (ikdyž začátek roku nebyl vždy 1.1.!), pak do roku 1582 nebyl žádný rok přestupný, každý tedy měl 365 dní, ale rok 1582 měl o 10 dní méně, pak tedy 81*365 + 355 = 29920 dní (za roky 1501 až 1582) a pak se začaly přidávat přestupné roky, pak do konce století byly 4 (protože rok 1600 přestupný nebyl) bylo 5 (i rok 1600 byl přestupný) - viz pravidla cs.wikipedia.org/wiki/Přestupný_rok - bylo tedy 14 13 let nepřestupných a 4 5 přestupních, tj. 14 13*365 + 4 5*366 = 6575 dní.
Celkem tedy mělo šestnácté století (a ne patnácté, můj omyl!) 36495 dní. Pokud někde není chyba v úvaze nebo chyba ve výpočtu.
edit: upraveno, rok 1600 byl přestupný, to mi uniklo
Život přináší překvapení a zvraty. V pondělí jsem ve škole tiskl dokument, vše proběhlo ok a bez zádrhelů jako (skoro) vždy. Nachystal jsem si k tisku druhý dokument a jeho část vytiskl, tj. poslal na tiskárnu. Radostně seběhnu patro dolů, bezkontaktně se čipem přihlásím a ta mašina tiskárna/kopírka hlásí "můžete kopírovat". No, má pravdu, můžu. Ale já chci, aby mi vytiskla dokument, co jsem na ni poslal. Nic. Vyběhnu nahoru, pošlu to znova, peláším dolů a zase nic. "Můžete kopírovat."
Když člověk učí na střední, nesmí se zaleknout ani první cé, natož takové trapárny, jako je kopírka/tiskárna. Zvolil jsem jinou taktiku a zavolal školnímu informatikovi, řka "blbne tiskárna" a popsal mu problém. A on, protože je protřelý životem a od uživatelů viděl a zažil i to nemožné, přišel. Mezitím jsem kontroloval, zda tisknu na té správné tiskárně a zda není něco v tiskové frontě. Vše bylo OK.
Jakmile přišel, jal jsem se mu vysvětlit situaci slovy "já vím, že ti všichni říkají že nic nedělali a ono to nefunguje samo, ale v mým případě to tak je". On zkontroloval co šlo, říká "už by ti to mělo jít", pustil jsem se tedy do toho, předhodil mu ten dokument a jsa nebojsa, že si to vytisknu sám, ovšem ne vše, jen stranu číslo tři.
Jenže ouha, informatik bystrým okem a úsudkem rozpoznal můj tragický omyl, řka: "ale ten dokument má jen dvě stránky". Ehm, do pekla za půl sekundy :-(
Tak tedy, takto proběhl můj boj s tiskárnou a já prohrál. Nakonec, vlastně se nic neděje, opět se potvrdila lidová moudrost. Kdo to neumí, ten to učí.